خبر فوری | فروش ۷ خودروی وارداتی از امروز آغاز شد + جدول

بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی، امروز ۱۳ دی ماه عرضه ۱۲ مدل خودروی وارداتی به متقاضیانی که قبلاً در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده و در نوبت تحویل خودرو قرار دارند، آغاز شد.
خبر فوری | فروش ۷ خودروی وارداتی از امروز آغاز شد + جدول
کد خبر : ۵۲۹۴۲

متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی برای انتخاب خودرو می‌توانند از امروز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ تا پایان روز جمعه ۱۵ دی ماه به سایت خودرو‌های وارداتی به نشانی https://saleauto.ir مراجعه کرده و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر را انتخاب کنند.

الف- خودرو‌های دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودرو‌های وارداتی در مبادی ورودی واحد: دستگاه / ریال

خبر فوری | فروش ۷ خودروی وارداتی از امروز آغاز شد + جدول

تبصره ۱: قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آئین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

ب- خودرو‌های دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

جدول شماره ۲- برآورد قیمت فروش محاسباتی علی الحساب در مبادی ورودی واحد: ریال / دستگاه

خبر فوری | فروش ۷ خودروی وارداتی از امروز آغاز شد + جدول

تبصره ۲ - قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰ درصد قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

تبصره ۳ - قیمت قطعی خودرو‌های مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودرو‌های وارداتی حذف می‌شود.

تبصره ۵ –کلیه شرکت‌های واردکننده باید مطابق آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند و در صورت تأخیر در تحویل و … قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم مندرج در آئین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۶ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۷ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌کنند، در صورت تمایل نسبت به خودرو‌های ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۸ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تسنیم
مجله زندگی
ارسال نظر